W tym miejscu zaczynasz szczegółowo opisywać wykonaną pracę. Jednak na pewno nie powinien to być chronologiczny opis pracy, którą wykonywałeś. Powinien to być raczej szczegółowy opis tego, co okazało się właściwym sposobem realizacji projektu. Traktuj czas czytelnika jako cenny. Dobrze jest opisać rzeczy (prawdopodobnie w skrócie), które faktycznie trzeba było zbadać, aby je wyeliminować. Ten rodzaj informacji jest przydatny dla czytelnika, ponieważ zapewnia kontekst, w którym decyzje projektowe mogą być lepiej zrozumiane. Jednak coś, co z perspektywy czasu było niczym innym, jak tylko stratą czasu, będzie prawie na pewno również stratą czasu czytelnika, więc należy oszczędzić mu próby przebijania się przez gorzką relację z tego wydarzenia.

Rzeczy, które prawdopodobnie powinny być zawarte w tej części:

Matematyka

Jakiej analizy matematycznej potrzebowałeś dokonać w trakcie realizacji swojego projektu? Upewnij się, że włączysz ją do raportu. To jest coś, czego będą poszukiwać egzaminatorzy – czy przyjąłeś odpowiednio analityczne podejście do projektu? Czy rozumiesz, jak przenieść analizę matematyczną na rzeczywiste problemy? Jeśli projekt z zakresu elektrotechniki nie zawiera znacznej ilości matematyki gdzieś w raporcie, to prawdopodobnie uruchomi on dzwonki alarmowe w umysłach większości egzaminatorów. Równania powinny być zgrabnie zestawione przy użyciu odpowiedniego edytora równań.

Dołącz jasny opis zastosowanej metodologii.

Jeśli zaprojektowałeś lub zaimplementowałeś coś w swoim projekcie, zawsze należy dołączyć jasny i kompletny opis gotowego projektu. Mogą to być schematy połączeń, sekcje kodu, schematy blokowe algorytmów, schematy produkowanych komponentów, wykresy itp. Schematy powinny być profesjonalnie wyglądające, więc używaj odpowiedniego narzędzia do rysowania. Jeśli nadal zmagasz się z MS Paint lub czymś podobnym, teraz jest czas, aby wykonać skok wiary i uporać się z czymś bardziej odpowiednim. Polecam Inkscape’a do rysunków i diagramów, ponieważ jest on darmowy i bardzo mocny, ale oczywiście jest też wiele innych opcji.

Wykorzystaj zdjęcia i zrzuty ekranu.

Stanowią one jedną z najlepszych wartości wszystkich pod względem korzyści dla czytelnika w porównaniu z wysiłkiem autora. Potrzeba tylko sekundy, aby zrobić zdjęcie czegoś podczas pracy nad nim, ale często potrafi on przekazać czytelnikowi coś skomplikowanego znacznie skuteczniej niż pisemny opis. W przypadku, gdy nie wiesz jak wykonać zrzut ekranu, wystarczy użyć klawisza Print Screen na klawiaturze (często oznaczonego „Pr Scr” ot „Prnt Scrn”) – który kopiuje zrzut ekranu do schowka, tak aby można było go wkleić np. do MS Paint. Aby wykonać migawkę pojedynczego okna, przytrzymaj klawisz „Alt” i naciśnij „Print Screen”. System Windows 7 i później zawiera również niezwykle użyteczne narzędzie do przycinania – jeśli nie jesteś już z nim zaznajomiony, zajmij kilka minut, aby dowiedzieć się, jak go używać.